piątek, 27 lipca 2012

Ciasto wiśniowe szaleństwo

Ciasto to jadłam ostatnio będąc w gościach, ale było ono kupne. Tak mnie zafascynowało, że postanowiłam zaryzykować i zrobić je sama. I... wyszło za pierwszym razem!!! Kwaśny smak wiśni idealnie równoważy się ze słodkim ciastem. Przepis na bazę do ciasta użyczyła mi mama.


Składniki na blachę ciasta (25x25):


3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 całe jajko
2 żółtka
250 g masła roślinnego
1 łyżeczka proszku do pieczenia


około 600 - 700 g wydrylowanych wiśni
cukier puder do ozdoby
tarta bułka


1) wszystkie składniki na ciasto zagniatamy razem w misce, wkładamy ciasto na około pół godziny do lodówki
2) drylujemy wiśnie
3) wyjmujemy ciasto i dzielimy na dwie równe części
3) smarujemy blachę do ciasta masłem i wykładamy ją jedną częścią ciasta, lekko posypujemy ciasto tartą bułką (bo wiśnie mogą puścić sok)
4) rozkładamy wiśnie
5) z drugiej części ciasta odrywamy małe kawałki i ręcznie lub za pomocą wałką rozpłaszczamy je i przykrywamy wiśnie
6) nakłuwamy ciasto widelcem
7) pieczemy na dolnej grzałce około 30 - 40  minut w temperaturze 180 stopni, a potem około 5 minut na termoobiegu, aby górna część ciasta się przyrumieniła (warto jednak sprawdzać czy ciasto nie jest szybciej gotowe, ponieważ w każdym piekarniku inaczej to bywa)
8) zostawiamy ciasto do ostygnięcia
9) opsypujemy cukrem pudrem

Smacznego!!!!!!



1 komentarz: