środa, 4 lipca 2012

Fenomenalne ciasto czekoladowe

Oto przepis na moje ciasto czekoladowe. Wygląda bardzo niepozornie, ale jest fenomenalne w smaku. W środku jest wilgotne, a na zewnątrz polane gorzką czekoladą i posypane kolorową posypką. Robi się je bardzo szybko i bardzo prosto.

Składniki:

2 tabliczki gorzkiej czekolady
100 g masła roślinnego (+ około łyżki stołowej masła do polewy)
150 g cukru
50 g mąki
3 jajka
szczypta soli
kolorowa posypka (lub każda na jaką macie ochotę)

1) jedną tabliczkę czekolady rozpuszczamy razem z masłem w rondelku, mieszamy aby się nie przypaliło i zostawiamy do lekkiego ostudzenia
2) do miski wbijamy 3 jajka i wsypujemy cukier, miksujemy aż masa będzie biała i puszysta; dosypujemy mąkę i miksujemy dalej
3) powoli dolewamy rozpuszczoną czekoladę z masłem cały czas miksując, dodajemy szczyptę soli (sól wydobywa głębię czekolady)
4) miksujemy starając się jak najbardziej "napowietrzyć" masę
5) rozgrzewamy piekarnik do 180*C, formę do ciasta smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą (ja biorę okrągłą formę o średnicy około 22 cm)
6) pieczemy ciasto na dolnej grzałce przez ok 20 - 25 minut (warto sprawdzać patyczkiem czy jest już gotowe)
7) zostawiamy do ostygnięcia, nie martwimy się, że ciasto opadnie

Polewa
1) rozpuszczamy drugą tabliczkę czekolady wraz z łyżką stołową masła (wtedy polewa będzie bardziej płynna)
2) rozsmarowujemy po cieście i posypujemy posypką

Może Was zdziwić, że w przepisie nie ma proszku do pieczenia, nie jest potrzebny. Ciasto jest proste, ale zaskakuje swoim głebokim czekoladowym smakiem. Udanego wypieku!


4 komentarze:

  1. Zjadłabym! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie!
    Co oznacza "napowowietrzanie" masy? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko to dokładnie opisać, ale ja przechylam lekko miskę z masą i miksuję ją w taki sposób jakbym chciała ją "podważyć", czyli ruch w górę i w dół, takie jakby miksowanie w pionie - wtedy masa jest bardziej puszysta.

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłam i wyszło mi niesamowicie

    OdpowiedzUsuń